در کانتنت مارکتینگ محتوای ویدئویی تان را برای موبایل بهینه کنید

هم اکنون، در بُعد های گوناگون بازاریابی محتوا، از جمله تولید محتوای ویدئویی، مخاطبان به صورت سنتی طبقه بندی می شوند. این جنبه کانتنت مارکتینگ برای درک بهتر رفتار مخاطبان در قبال ویدئوها است. اینگونه طبقه بندی ها، باعث می شود بدانیم که یک ویدئوی خاص برای کدام دسته از مردم مناسب است و مطابق احتیاج کدام افراد است. تقسیم بندی بر اساس رفتار مشتری (نه فقط ویژگی های آن ها) در کانتنت مارکتینگ، موجب می شود که برندها و شرکت های بازاریابی محتوا موفق به فهم گرایش های مشتریان برای انجام عملیات خرید شوند؛ از این رو، بازاریابان می توانند گام های بسیار مفیدی را در ایجاد ارتباط بین مشتریان و محتوا ایجاد کنند و برای شرکت های خود درآمد زایی کنند. اما صبر کنید، چیز بیشتری را باید بدانید:
اوایل امسال (۲۰۱۶) یاهو با Nielsen & Hunter همکاری اش را شروع کرد و کار این شرکت این بود که بینش های استراتژیک مرتبط با متغیرها و فرمت های ویدئویی تبلیغاتی متفاوت را جمع آوری کند. آن ها از ۱۳۶۰۰ نفر (۶۴۰۰نفر کاربر کامپیوتر و ۷۲۰۰نفر کاربر موبایل) که بین سن ۱۸ تا ۵۴ سال داشتند و نصف زن و نصف مرد بودند، نظر سنجی کردند. متدولوژی به این شکل بود که ابتدا نظرسنجی انجام می گرفت و سپس محتوای تبلیغاتی ویدئویی پخش می شد و در آخر دوباره نظرسنجی انجام می گرفت.
بازاریابان محتوا یافته های کلیدی شان را اعلام کردند:

*در کانتنت مارکتینگ، محتوای ویدئویی تان را برای موبایل بهینه کنید.

بازاریابان محتوای ویدئویی بایستی ویدئوهای تبلیغاتی خود را برای اندازه نمایشگر موبایل بهینه سازند. چرا؟ به دلیل اینکه عمودی و افقی بودن سایز تصویر، تاثیر بسزایی در تغییر قصد مردم برای خرید آن محصول یا خدمت دارد و بهتر است بدانید حالت عمودی تاثیر پایین تری در تصمیم داشتن به خرید دارد. بنابراین به خوبی باید در این مورد فکر شود که چه تعداد از مخاطبانتان از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و چگونه باید محتوایتان را بهینه کنید.

*استفاده از لحن های مختلف در محتوای ویدئویی

برندهای معتبر کانتنت مارکتینگ بایستی با لحن های مختلفی با مخاطبان خودشان صحبت کنند. برای مثال: محتوای کمدی استفاده کنید تا مخاطبانتان با برند شما مانوس تر بشوند، محتوای دراماتیک باعث می شود جذابیت شما برای مخاطبان بیشتر شود، محتوایی که اطلاعات ارائه می دهد، باعث می شود که قصد خرید محصول در مخاطبان افزایش یابد. به بیان عامیانه، یک کت به تن همه نمی خورد.

*مدت زمانی کوتاه را برای نمایش محتوای ویدئوی تبلیغاتی که به صورت خودکار اجرا می شوند به کار ببرید.

بازاریابان محتوا بایستی از مدت زمان ۱۵ ثانیه تا ۳۰ ثانیه برای آن دسته از ویدئوهایی که در وب سایت ها به صورت خودکار اجرا می شوند، استفاده کنند، چرا که تحقیقات نشان داده است این زمان بهتر از زمان معمول ۵ ثانیه است.

*استفاده از دکمه فراخوان برای محتوای ویدئویی

چه بخواهید اسم آن ها را URL بگذارید و یا hashtag، برندها دوست دارند یک دکمه فراخوان داخل محتوای ویدئویی تبلیغاتی شان وجود داشته باشد. دکمه فراخوان قسمتی از ویدئو است که در حقیقت کاربر را تشویق می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر وارد URL متصل به آن شود. این نوع دکمه باعث افزایش قصد خرید می شود.

*استفاده از لوگوهای بزرگ تر در محتوای ویدئویی

لوگوهای کوچک باعث می شوند که کاربران موبایل که در نمایشگرهای کوچک ویدئوی شما را می بینند، زیاد به آن توجه نکنند. نکته مهمی است که لوگوها بزرگ و قابل دیدن باشند، زیرا باعث بهبود شاخص های کیفیت کانتنت مارکتینگ می شوند.

*برند هرجا و هرزمان برای محتوای ویدئویی

زمانی که بازاریابان محتوای ویدئویی از تصویر یا اظهارات شفاهی درباره برندشان استفاده می کنند، باید در هرجایی از ویدئو این معرفی را داشته باشند. شاخص های کلیدی برند تنها به وسیله معرفی «ابتدا، اواسط و انتها»ی آن بهبود نمی یابد و ما باید در تمامی لحظات ویدئو به روش های مختلف به کاربر برند کانتنت مارکتینگ خود را معرفی کنیم.

در مجموع، استفاده از یوتیوب، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را برای انتشار محتوای ویدئویی خود متوقف نکنید. بر طبق داده های به دست آمده از Tubular Labs، این ها ۴ منبع اصلی ویدئوی ۳۶۵ روز اخیر هستند. اما، برندها و شرکت های مختلف باید نگاه تازه ای به Verizon’s که حاصل یکپارچه سازی AOL و Yahoo! است، برای ۳۶۵ روز آینده داشته باشند، زیرا اتفاقات جالبی در آن خواهد افتاد.