چطور در دنیای تولید محتوا موفق تر باشیم

داشتن توانایی برای کشف نقطه های قوت کسب و کار تولید محتوا و تمرکز روی آن ها برای رسیدن به موفقیت، باید جزو اولویت های هر سازمانی باشد که در این عرصه مشغول فعالیت است. قوانین نانوشته زیادی هست که شما را به این هدف نزدیک می کند. در اینجا به دو مورد اشاره می کنیم:

• محتوای شما باید ماندگاری طولانی مدت داشته باشد.

اگر می خواهید محتوای تولیدی تان هم در زمان انتشار و هم در آینده دارای ارزش باشد و مخاطب خود را در هر موقعیتی داشته باشد، باید «محتوای بادوام» تولید کنید. محتوای بادوام، به محتوایی گفته می شود که اطلاعات اولیه و اصلی را به صورت کلی درباره موضوعی خاص بیان می کند؛ اطلاعاتی که از ۱۰ سال پیش تا کنون تغییری نکرده و تا ۱۰ سال آینده نیز تغییر نخواهد کرد. برای مثال، این حقیقت علمی که سیاره زمین، سومین سیاره منظومه شمسی است و مداری که به دور خورشید طی می کند ۳۶۵ روز زمینی طول می کشد.
حقایق علمی، اطلاعاتی هستند که تغییر نمی کنند و در هر زمانی که بخواهید، می توانید آن ها را انتشار دهید. این محتواها ارزشمند هستند، چرا که می توانید آن ها را امروز در پست وبلاگ تان منتشر کنید، فردا در یک کتاب الکترونیکی و یک ماه یا یک سال بعد، آن را در یک شبکه اجتماعی بگذارید.
«محتوای بادوام» به شما اجازه می دهد در بازاریابی محتوا با مشتریان خود تعامل کنید و در مواقع لزوم، از آن سود کسب کنید.

• باید محتوایی که تولید می کنید، بهینه سازی شده باشد.

این موضوع که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید، راه خوبی است برای اینکه بیشتر دیده شوید. هیچ دو شبکه اجتماعی نیستند که محتوای شبیه به هم را طلب کنند. برای مثال، محتواهایی که در توییتر به اشتراک گذاشته می شوند، عموما به صورت لینک هستند یا متونی به شدت خلاصه شده و فشرده اند. این نوع محتواها فقط برای یک دور مطالعه کلی مناسب اند؛ در مقابل، محتواهای فیسبوکی، طوری نوشته می شوند که «لایک» بیشتری بگیرند، بیشتر کامنت جذب کنند و بیشتر به اشتراک گذاشته شوند، تا علاقه مندان بیشتری را جذب کنند.
هر دوی این شبکه های اجتماعی، تفاوت بسیار اساسی با شبکه های حرفه ای بازار کار همچون لینکدین دارند.
نکته بسیار مهم در انتشار متن ها و ویدئوها در شبکه های مختلف اجتماعی این است که محتواهایی که روی هر یک از این شبکه ها می گذارید، باید مطابق کارکرد آن شبکه باشد.