مهارت هایی که یک کارشناس محتوا در یک تیم بازاریابی محتوا باید داشته باشد

وبلاگ نویس

بازاریابان محتوا برای تشکیل یک تیم تولید محتوا، باید به دنبال یک کارشناس تایپیست زرنگ و دانا برای ملحق شدن به تیم وبلاگ نویسی خود باشند. کارشناس محتوا باید در تایپ کردن مهارت داشته و شیفته آن باشد و یک فهم گسترده و کامل از این صنعت داشته باشد. از این وبلاگ نویس انتظار می رود که بازتاب کارهای این کمپانی را در بین همه محتواهای وبلاگ ها حفظ کند و توسعه ببخشد.

مسئولیت های کارشناس محتوا

نوشتن دامنه وسیعی از مقاله ها با موضوعات متنوع برای وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی.
ارائه دادن بازخورد به همکاران دیگر، و ویرایش کردن محتوای مربوط به دیگر نویسنده ها.
بهینه سازی کردن محتوا برای موتورهای جستجو و توانایی مشتاق کردن مخاطبان.
انجام پروژه های تحلیلی برای بهبود بخشیدن به تاکتیک ها و استراتژی های وبلاگ.
ساختن یک تا دو منبع رایگان در هر ماه برای بالا نگه داشتن تعداد مشترکین، افزایش رقابت مخاطبین، و دیگر مزیت های از این قبیل (مثلاً، محتواهایی مانند کتب الکترونیکی، گزارش، اینفوگرافیک، راهنمایی، و …).
پست گذاشتن در وبلاگ برای حمایت پروژه های دیگر و جذب کردن بازدیدکنندگان وب سایت از طریق جستجو، شبکه های اجتماعی، و مشتریان ایمیلی.
بالا بردن تعداد مشترکین، با استفاده از تحویل محتواها به صورت به موقع و مطابق با نیاز آنها.

ویژگی های ضروری برای کارشناس محتوا

داشتن علاقه و فهم نسبت به این صنعت و ماموریت و هدف کمپانی.
داشتن مهارت قوی نوشتاری و ویراستاری، همانند توانایی تطبیق دادن با شکل، میزان و بازتاب محتواهای مختلف موجود در تجارت ما.
داشتن ذهن تحلیلگر و علاقه مند به استفاده از داده ها برای بهینه سازی تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی محتوا.
دارا بودن مدرک لیسانس علوم یا لیسانس هنر یا تجربه کاری مرتبط با این کار.
دارا بودن تجربه کار کردن در تولید محتوا برای وب، همچنین دارا بودن دانش مختص کانال ها (وبلاگ، SlideShare، فیس بوک، توییتر و …).
دارا بودن تجربه در زمینه جذب مخاطب چه به صورت آنلاین و چه آفلاین.

تولیدکننده محتوا

بازاریابان محتوا، در حقیقت به دنبال فردی مستعد و نیرومند در زمینه تولید محتوا برای نوشتن و تولید پروژه ها و قرار دادن پست ها در شبکه های اجتماعی به صورت مداوم هستند. فردی که بتواند تاثیر، میزان آگاهی، تعداد مشترکین و برتری کمپانی یا سازمان را توسعه دهد. این نقش نیازمند سطح بالایی از خلاقیت، توجه به جزئیات و مهارت های مدیریت پروژه است.

 

پیشنهاد تیم محتوا :

کارشناس محتوا,محتوای ارزشمند email_content_marketing,کارشناس بازاریابی

تولید محتوای ارزشمند ؛ لیست ضروریات