چگونه یک استراتژیست محتوا استخدام کنیم؟

با توجه به اینکه امروزه تقاضا برای محتوا رو به رشد است، تقاضا برای استخدام استراتژیست محتوا نیز با رشد روبرو خواهد بود. استراتژی محتوا یک رشته نسبتاً جدید است، بنابراین جای تعجب نیست که سازمان ها و ادارات برای تعریف مهارت های استراتژیست محتوای مورد نیاز خود با مشکل روبرو شوند.

معمولاً سازمان ها می خواهند از استراتژی محتوا استفاده کنند، اما اغلب اتفاقاتی دیگر رخ می دهد که به این شرح است:

  • معمولاً تولیدکنندگان محتوا کاندید و نامزد پست شغلی استراتژیست محتوا هستند، با وجود اینکه آنها بطور کامل و دقیق از مهارت های مورد نیاز تولید استراتژی محتوا برخوردار نیستند.
  • معمولاً افرادی را استخدام می کنند که توانایی بالای مذاکره و در عین حال تجربه عملی کمی دارند.

به عبارت ساده، در مورد این موضوع که برای چه دنبال استخدام شخصی با این پست شغلی هستیم و اینکه چطور شخص با تجربه ای را پیدا کنیم که بتواند نتایج خوبی را در این زمینه به ارمغان آورد، از علم و بصیرت کافی برخوردار نیستیم.

 

چهار روش برای یافتن منابع درست در استراتژی محتوا

 

  1. درک پروژه و نیازهای سازمان

برای موفقیت پروژه و درک نیازهای سازمان خود وقت صرف کنید و فعالیت های مورد نیاز سازمان را بررسی کنید. آیا قصد استخدام برای یک پروژه دوره ای را دارید؟ آیا مجموعه مهارت های لازم و مسئولیت ها در طول زمان تغییر خواهد کرد یا خیر؟

در اینجا به برخی از مجموعه مهارت هایی که می توانید برای مراحل استراتژی محتوا و انواع پروژه در نظر بگیرید اشاره شده است. به خاطر بسپارید هیچ استراتژیست محتوایی دانشی کامل در تمال زمینه ها نخواهد داشت، بنابراین نکته مهم این است که در ابتدا تشخیص دهید برای سازمان شما چه مواردی از اهمیت بیشتری برخوردار است:

 

تمرکز استراتژی محتوا و فعالیت مجموعه مهارت های محتوا
برای جمع آوری استراتژی کسب و کار و بینش کاربران:

·         بررسی اسناد

·         مصاحبان و ذینفعان

·         بررسی دقیق و خلاقانه محتوا

·         تجزیه و تحلیل محتوا

·         تحلیل رقابتی

 

 

مهارت های تحلیلی

برای حمایت بلند مدت محتوا:

·         چشم انداز محتوا و پیشنهادات

·         مفاهیم محتوا، مثال ها و نمونه ها

·         اداره کردن محتوا و فرایند طراحی

·         طبقه بندی

·         ساختار اطلاعات

·         تایپ محتوا و الزامات

·         چک لیست های کیفیت

·         روش های نوشتن

 

 

 

 

برنامه ریزی و طراحی استراتژیک

برای حفظ پروژه در مسیر حرکت

·         طرح پروژه

·         خلاصه محتوا

·         قالب و نسخه اصلی محتوا

·         نقشه راه استراتژی محتوا

 

 

مدیریت پروژه

برای آموزش و اطلاع رسانی

·         توسعه و ارائه کارگاه آموزشی

·         معرفی ذینفعان

·         برنامه های آموزش محتوا

·         ویرایش و نظارت

 

آموزش و ارائه مهارت

برای اطمینان از اینکه فن آوری و محتوا با هم کار کنند:

·         ارزیابی سیستم های مدیریت محتوا

·         برنامه ریزی و مدیریت انتقال محتوا

·         قالب و نسخه اصلی محتوا

·         تحلیل کسب و کار

·         جریان محتوا

·         مدل سازی محتوا

 

 

یکپارچه سازی فنی

برای پروژه های تجربه کاربر یک استراتژیست محتوا می تواند بینش های مهمی از محتوا را به شرح زیر نشان دهد:

·         تحقیق کاربر و معیارهای موفقیت

·         شخصیت ها

·         سیر گذر کاربر

·         ساختار اطلاعات

·         طرح اولیه

·         جریان محتوا

 

 

 

 

مهارت های تجربی کاربر

برای پروژه های بازاریابی محتوا یک استراتژیست می تواند بینش های مهمی از محتوا را به شرح زیر نشان دهد:

·         علامت گذاری از طریق محتوا

·         بهینه سازی موتور جستجو

·         استراتژی رسانه های اجتماعی

·         برنامه کار سرمقاله و نگهداری محتوا

·         پیام رسانی را هدفمند کردن

·         تجزیه و تحلیل راه اندازی وب سایت و گزارش دهی آن

 

 

 

مهارت های بازاریابی محتوا

 

  1. سمت شغلی را بنویسید که مطابق با مهارت و شخص مورد نظر باشد

وقتی که به درک مجموعه مهارت های مورد نیاز رسیدید، شرحی از این شغل بنویسید که با موارد مدنظر شما یکی باشد و در دوره های آتی نیز نیازهای شما را پشتیبانی کند. اگر به دنبال سرپرستی برای آموزش تیم های مختلف سازمان هستید، اگر دنبال شخصی با دانشی عمیق در منطقه ای خاص و مجری راه حل های محتوا هستید، تکاپو و پویایی عمل را برای شناسایی شخصی که می تواند در کارش موفق ترین باشد را نیز در نظر بگیرید.

 

  1. سوالات عملی بپرسید

پیش بردن هدف با سوال، اجازه می دهد تا استراتژیست محتوا طرز کار قبلی اش و دانشی که مربوط به پروژه می باشد را نشان دهد. با سوال کردن شما احساس خواهید کرد که آیا رویکرد و عملکرد این فرد همراستا با اهداف پروژه شما خواهد بود و آیا موارد مورد نیاز شما را برآورده خواهد کرد یا خیر.

با این قبیل سوالات کار خود را پیش ببرید:

  • در مورد زمانی بگویید که شما …
  • از چه رویکردی استفاده کردید …
  • نتیجۀ کار شما چه بود زمانیکه در …
  • موفقیت خود را چطور ارزیابی می کنید …
  • چگونه تصمیم می گیرید …
  • از چه ابزارهایی استفاده می کنید …
  • چه کار می کردی اگر…
  • چگونه از تیم محتوا حمایت می کنید …

 

  1. از پروژه های تحویلی نمونه ای بخواهید

این مورد به شما اجازه می دهد تا از پروژه تمام شده آنها دیدن کنید و البته کمک می کند تا آنها نیز دانش و علم خود را به نمایش بگذارند.

 

پیشنهاد تیم محتوا:

محتوا,استراتژیست محتوا

چطور محتوا را منتشر کنیم؟