هنگام ساختن یک تیم درجه یک از کارشناسان مرکز تماس، باید چند چیز را به خاطر داشته باشید. اول از همه مطمئن شوید افراد صحیحی را استخدام می کنید. وقتی کاندیدها مناسب را به کار گماردید، آن گاه بحث آموزش به میان می ‌آید. ما تا کنون دانسته ‌ایم نقش یک کارشناس مرکز تماس چقدر می ‌تواند یک نواخت باشد اما، با جذاب و خوب کردن فرآیند آموزش، محیط مناسب ‌تری را برای همه خلق خواهید کرد. به خاطر داشته باشید فقط آموزش اولیه مهم نیست؛ خلق فرهنگ یادگیری مداوم نیز در موفقیت مرکز تماس شما از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

 

-راه بروید، بخندید، تکرار کنید:

اگر دائم ورزش کنید، متوجه مزایای آن خواهید شد. این مزایا فقط کاهش وزن یا متناسب ماندن نیست، این‌کار همچنین استرس را کاهش می ‌دهد، حالتان را بهتر می‌ کند و انرژی را بالا می ‌برد. چرا از این فعالیت مثبت در تکنیک ‌های آموزشیتان استفاده نکنید؟ زمان ‌های حداقل ۲۰دقیقه ‌ای را صبح و بعد از ظهر برای ورزش اختصاص دهید. مسیرهای راه رفتن را طوری انتخاب کنید که در هر بخش متفاوت باشد.

 

-وقتی کلمه به کار نیاید، موسیقی‌ است که صحبت می‌کند:

موسیقی می‌ تواند یک ابزار قوی باشد. موسیقی می ‌تواند مغز شما را فعال کند، استقامتش را بالا ببرد و میزان توجه را افزایش دهد. موزیک همچنین احساسات را تحریک می ‌کند. (به وقت‌ هایی فکر کنید که هماهنگ با گوش دادن آهنگ مورد علاقه ‌تان پای خود را به زمین می ‌زدید!) در زمان ‌های استراحت یا تغییر شیفت، موسیقی پخش کنید. حتی می‌ توانید از موسیقی به ‌عنوان بخشی از یک بازی استفاده کنید. صرف نظر از روش و زمان استفاده از آن، مطمئن شوید موسیقی انرژی ‌بخش و مورد پسند همه است. (مثلاً تکرار ۴۰موسیقی برتر، راه مطمئن‌ تری نسبت به پخش کنسرت ‌های باخ است. البته هر محیطی متفاوت است!)

 

-تا شما تغییر نکنید، هیچ ‌چیزی درست نمی ‌شود:

حقیقت این است که اگر کارشناسان شایسته نداشته باشید، مرکز تماس شکست خواهد خورد، بنابراین مهم است مطالعه کنید چه چیزهایی موردعلاقه ‌شان است. با تعیین جایزه شروع کنید تا کارشناسان حس کنند از آن ها تقدیر می ‌شود و به کار علاقه مند شوند. در انتهای کلاس‌ های آموزشی به کارشناسان بَج یا مدرک‌ بدهید تا مطمئن شوند کارشان را خوب انجام داده‌اند. بسته به سیاست شرکت ‌تان، حتی می‌ توانید این‌ کار را در قالب یک مسابقه اجرا کنید و به کارشناس پیروز جایزه بدهید.

 

-بازی ایفای نقش:

مردم همیشه در مورد بازی‌ ها و ایفای نقش در فعالیت ‌های مختلف صحبت می ‌کنند – ترکیب این دو را تصور کنید. ایفای نقش برای آموزش عالی ا‌ست چون کار تیمی را تشویق می ‌کند و باعث می ‌شود کارشناسان در یک موقعیت شبه ‌واقعی قرار بگیرند و بازی ‌ها همیشه جالب هستند و به روش ‌های مختلف مغز را تحریک می ‌کنند. همراه با هم، این دو عالی عمل می ‌کنند.

یک مثال می ‌آوریم: کارشناس ‌ها را در گروه ‌های دو نفره قرار دهید که پشت به هم نشسته ‌اند، آن گاه از یک کارشناس بخواهید یک تصویر را توصیف کند و دیگری آن ‌را بکِشد. ایده‌ این کار فهمیدن این است که کارشناسان چقدر می ‌توانند گوش کنند، رونویسی و ارتباط برقرار کنند. این خصلت‌ ها مشخصاً در دنیای خدمات مشتریان از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار هستند. در انتهای تمرین تیمی که نزدیک ‌ترین نتیجه را داشتند، معرفی کنید.

منبع: fonolo