یکی از سخت ترین کارها برای کاندیداهای جدید که زیاد با وبسایت ها و اینترنت آشنایی ندارند این است که بدانند از کجا باید شروع کنند. شما بدون برنامه یک کمپین انتخاباتی را شروع نمی کنید، در نتیجه نباید کمپین سیاسی آنلاینتان را نیز بی آنکه بدانید هدفتان چیست آغاز کنید.

اینها نکاتی هستند که برای طراحی یک کمپین سیاسی آنلاین باید رعایت کنید:

 

  1. وبسایت کمپین

یک وبسایت با طراحی مناسب باعث جلب اعتماد و بالا رفتن اعتماد به نفستان می شود، و سازمان تان را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان می دهد. اگر از ابتدای کمپین وبسایت تان را راه بیاندازید، رقیب سیاسی تان را وادار می کنید از منابعش استفاده کرده و یک وبسایت رقابتی طراحی کند.

 

  1. شبکه های اجتماعی

ایجاد یک شبکه آنلاین قبل از شروع کمپین، باعث می شود از همان ابتدای اعلام نامزدی تان برای انتخابات، از جایگاه خوبی برخوردار باشید. در نتیجه اولین کسانی که وبسایت تان را می بینند دوستان، اقوام و طرفداران تان خواهند بود و بازخوردشان به شما کمک می کند پیشرفت کنید. همچنین آنها می توانند با فعالیت های داوطلبانه، در جذب سرمایه به شما کمک کنند.

امروزه لیست برترین پلتفرم های آنلاین برای کاندیداهای انتخابات به شرح زیر است:

  • فیسبوک
  • توئیتر
  • گوگل پلاس
  • لینکدین
  • پینترست

 

  1. هزینه برای تبلیغات

بهتر است مقداری بودجه برای تبلیغات آنلاین در نظر بگیرید. بهتر است در ابتدای کمپین از ” گوگل ادوردز ” و ” بینگ ” برای آگاهی مخاطبان استفاده کنید. بعد از گذشت مدتی از شروع کمپین، باید هزینه بیشتری صرف تبلیغات گسترده تر کرده و از فیسبوک برای پست های هدفدار و هدفگیری مجدد کاربر استفاده کرده و میزان آگاهی را بالا ببرید.

  • گوگل ادوردز
  • بینگ
  • تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی، به خصوص فیسبوک
  • هدفگیری مجدد کاربر از طریق ادرول یا ریتارگتر

اگر بودجه تان محدود است، بهتر است از ابتدا بر مخارجتان نظارت کنید تا در انتهای کمپین بودجه کافی برای تبلیغات پایانی و موثر داشته باشید.

 

  1. ایمیل

اینجا منظورمان اکانت ایمیل شما نیست، بلکه روشی است که با آن از لیست ایمیل مشترکین تان استفاده کرده و رابطه تان را با مخاطبان حفظ می کنید. اگر می خواهید برای تعداد بسیار زیادی از مشترکین ایمیل بفرستید، باید از خدمات بازاریابی از طریق ایمیل استفاده کنید. با استفاده از این خدمات مطمئن می شوید ایمیل ها به دست مخاطبان می رسند، همچنین می توانید نتیجه را دنبال کرده و از ابزارهای اتوماسیون آنها استفاده کنید.

 

  1. نظارت بر شهرت آنلاین

برای نظارت بر کمپین خودتان و کمپین رقیب سیاسی تان چه برنامه ای دارید؟ مهم است بدانید مردم در شبکه های آنلاین درباره شما چه می گویند. چند نفر باید مسئول نظارت بر کمپین شبکه های اجتماعی باشند که بدانند مردم در شبکه های آنلاین درباره کاندیدا و کمپین چه می گویند و کجا نام او را ذکر می کنند.

 

  1. ترغیب مردم برای رای دادن در انتخابات

با نزدیک شدن روز انتخابات، باید حداکثر تلاش تان را انجام دهید. همه چیز تحت فشار است، از جمله تبلیغات آنلاین، به روز رسانی شبکه های اجتماعی، تلاش برای جذب سرمایه و به روز رسانی ایمیل ها. برای تمام اینها از قبل برنامه ریزی کنید. برای تبلیغات تان برنامه ریزی کنید، و متن تمام سخنرانی هایتان را از قبل آماده کنید. خیلی از مردم تا بعد از ظهر رای نمی دهند. از ماه قبل، هفته قبل، روز قبل، شب قبل و در روز اصلی انتخابات به آنها یادآوری کنید رای دهند. تا زمان پایان رای گیری دست از تلاش بر ندارید.

 

  1. کمپین های گسترده

کمپین های پیچیده تر از اس ام اس یا اپلیکیشن های موبایل نیز به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده می کنند. حتی بعضی از کمپین ها از کنفرانس های ویدیویی آنلاین نیز استفاده می کنند. هر کمپین سیاسی ای منابع و مقدار بودجه متفاوتی دارد. همیشه می توانید فعالیت آنلاین تان را افزایش دهید ولی ممکن است برایتان مضر باشد.

یکی از مهم ترین نکات در طراحی کمپین سیاسی آنلاین تعیین فردی است که محتوای آن را در اینترنت به روز رسانی می کند. ممکن است یک فرد این کار را انجام دهد یا چند نفر. این افراد هر تعداد با هرکسی که باشند، باید متعهد بوده و قابلیت انجام اقدامات سریع را داشته باشند.