راهکارهای همکاری تیم بازاریابی محتوا و فروش محتوا

بسیاری از کمپانی ها، تیم بازاریابی محتوا و فروش محتوای خود را به صورت مجزا در دو تیم مختلف قرار می دهند. افراد حاضر در این دو تیم نه می توانند به هم دیگر دسترسی داشته باشند و نه می توانند به اطلاعات همدیگر دسترسی داشته باشند. این ذهنیت اشتباه باعث شده است که این تجارت ها، فرصت های خیلی بزرگی را از دست بدهند. طبق اطلاعات مربوط به سازمان های مربوطه، تقریباً ۱۰ درصد یا بیشتر به صورت سالیانه ضرر می کنند و فرصت ها را از دست می دهند. این پژوهش همچنین موارد زیر را روشن می کند:
کمپانی هایی که بهتر می توانند تیم فروش محتوای خود را مدیریت کنند و بهتر به کارکنان خود آموزش می دهند، ۲۰۸ درصد سود بیشتری را از بخش بازاریابی محتوا نسبت به بقیه کسب می کنند.
کمپانی هایی که دارای فرآیندهای فروش و بازاریابی پویا، و قابل انطباقی دارند به صورت متوسط با احتمال بیشتر از ۱۰ درصد می توانند به خط مشی های تعیین شده خود خواهند رسید.

به اشتراک گذاری تمامی اطلاعات

در بازاریابی محتوایی هرگز اجازه ندهید که یک تیم به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که تیم دیگری به آن دسترسی ندارد. البته، برخی از داده های بازاریابی ربطی به بخش فروش ندارد، اما بازهم گاهی اوقات در برخی موارد کاربرد دارند. بر روی داده هایی که این دو تیم به اشتراک می گذارند هرگز محدودیتی قرار ندهید و از جمله این محدودیت ها این است که فقط به بازاریاب ها اجازه دسترسی به CRM داده می شود. دسترسی برای همه، منجر به داشتن دیدگاه و اطلاعات لازم هردو تیم و ارتباطات بهتر میان این دو خواهد شد و کار شما بهینه تر خواهد شد.

خریداران محتوا را متحد کنید

تجزیه و تحلیل ها و داده ها باید در بین این دو تیم به اشتراک گذاشته شوند. با استفاده از این اطلاعات، شما به خریداران و مشتریان یکنواخت تر و دقیق تری دسترسی خواهید داشت. به همین صورت، تیم فروش شما هم به خوبی می تواند به مخاطبین هدف خود متصل شود و با آن ها ارتباط برقرار کند با این اوصاف بهتر این است که تیم بازاریابی محتوا از این موضوع که چه کسانی قرار است به محتوای آن ها دسترسی داشته باشند و آن را بخوانند، آگاهی داشته باشد.

یک جنبش چرخه زندگی تعریف کنید

تقریباً ۶۸ درصد از بازاریاب هایی که به روش B2B فعالیت می کنند هنوز قیف بازاریابی فروش خود را خوب نشناخته اند. اگر هیچ فرآیند مربوط به جذب مشتری وجود نداشته باشد، پس چگونه می خواهید آن را بهتر کنید؟ هر دو تیم بازاریابی و فروش باید به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند و بدانند که دقیقاً چگونه این قیف عمل می کند و چگونه از بالای این قیف حرکت کنند که یک مشتری را جذب کنند. هردو تیم باید نحوه کار کردن دقیق این قیف را بلد باشند.
بر روی معیارهای کیفیت، اتفاق نظر داشته باشید
بازاریاب ها باید بدانند که چه عاملی باعث بهتر شدن چیزی می شود، یک برتری کیفی بازاریابی (MQL)، و یک برتری کیفی فروش (SQL) در این زمینه وجود دارد. اگر این دو تیم نتوانند این دو اصطلاح را به صورت یکسانی تعریف کنند، به احتمال زیاد این برتری اشتباه از آب درخواهد آمد، و منجر به از دست رفتن فرصت ها برای تجارت محتوا خواهد شد و در نهایت برتری های ناشایستی در درون کمپانی صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد تیم مرکز خدمات :

تعامل با مشتریان,تیم بازاریابی محتوا و فروش محتوا

نحوه تعامل با مشتریان را در خود بهتر کنید