اگر راهی وجود داشت که با آن می توانستید تعداد مشتریان تان را افزایش دهید، از آن استفاده نمی کردید؟  برای این کار یک راه مهم وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می شود: نحوه آموزش کارمندان مرکز تماس

بهبود نحوه آموزش کارمندان مرکز تماس می تواند به طرز چشمگیری توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان و میزان فروش را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین می تواند میزان مشارکت مشتریان را افزایش داده و در نهایت منجر به رشد کسب و کارتان شود.

در جست و جوی همیشگی تان برای افزایش آگاهی مشتریان و وفاداری آنها، ” تعلیم مناسب ” راه حلی است که بیشترین کمک را به شما ارائه می دهد و معمولا بیشتر از همه نادیده می‌گیرید اش.

اما چرا باید از نحوه درست آموزش کارمندان انتظار چنین نتیجه مثبتی داشته باشید؟

شیوه های استثنایی آموزش، دارای عناصری از موفقیت هستند که در روش های متداول یافت نمی شوند. برای مثال، آموزش تکنیک های ارتباطات تجاری که شامل زبان منحصر به فرد کسب و کار است.

 

نکات کلیدی در آموزش

اگر این جنبه های آموزشی، پرورش داده شده و اجرا شوند، می توانند منجر به رشد کسب و کار شوند:

 

  1. طراحی مرحله آغازین:

از طراحان آموزشی حرفه ای برای توسعه برنامه آموزشی مخصوص به کسب و کارتان و یکپارچه سازی و بهبود فرآیندهای مرکز تماس کمک بگیرید.

  1. ابزار آموزشی مخصوص:

از متدهای آموزشی متنوع استفاده کنید و سعی کنید مستندات‌تان از نظر ظاهری برای بزرگسالان جذاب باشد. چه برای آموزش های حضوری چه آموزش الکترونیکی.

  1. پشتیبانی حضوری:

سعی کنید به کارمندان بخش “خدمات مشتریان” و خدمات فروش” تک تک  و به اندازه کافی توجه کنید. از این طریق میزان یادگیری آنها و بهره‌وری شان افزایش می‌یابد.

  1. هدف‌گرایی:

پایه و اساس برنامه آموزشی باید اهداف کسب و کارتان باشد. محتوا را طبق جزئیاتی طراحی کنید که کارمندان بخش خدمات مشتریان و مرکز تماس باید آنها را رعایت کنند.

  1. زمان پاسخ:

سعی کنید تمایلات مشتریان و عادات خرید آنها را درک کنید: روشی تغییر پذیر و پویا طراحی کنید که به راحتی بتوانید طبق ملزومات کسب و کار تغییر اش دهید.

 

اگر این نکات را رعایت کنید، کارمندان تان به جای مهارت های کلی، دانشی کسب می کنند که در عمل به کارشان می‌آید، دانشی کاملا سازمانی. بدین ترتیب کسب و کارتان کاملا طبیعی رشد می کند. علاوه بر این، شیوه آموزشی مناسب تر مساوی است با کیفیت و معیارهای بهره‌وری بهتر.