چرا بهتر است در مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) از تکنولوژی ابری استفاده کنیم؟

یک مرکز تماس ( کال سنتر ) نمونه، همواره در جهت ترغیب اوپراتورها به مشارکت، بهبود شاخص های کلیدی عملکرد آنها و جلب رضایت مشتریان تلاش می کند. اما اگر هنوز مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) خود را با استفاده از نرم افزارهایی که روی سرورهای داخلی هستند اداره می کنید، در خطر هستید! مهم نیست عملکردتان چقدر قوی باشد، در این حالت به راحتی ممکن است از رقابت خارج شوید! چرا؟ مراکز تماسی که در حال حاضر از تکنولوژی ابری استفاده می کنند، با هزینه کمتر و سرعت بیشتری به خواسته های متغیر مشتریان واکنش نشان می دهند. این یک مزیت رقابتی واقعیست!

برای مشتریان مهم نیست شما از چه سیستمی استفاده می کنید. برای آنها، قیمت، کالا و کیفیت خدمات شما مهم است.

 

چرا بهتر است در مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) از تکنولوژی ابری استفاده کنیم؟

به این ۵ دلیل:

دلیل ۱: هزینه ها

دلیل ۲: مقیاس پذیری

دلیل ۳: انعطاف پذیری

دلیل ۴: خطرات

دلیل ۵: امنیت و قابلیت بازگشت اطلاعات

 

استفاده از تکنولوژی در مرکز تماس ( کال سنتر ) ، هزینه زیادی بر یک کسب و کار دارد. این تکنولوژی می تواند منجر به موفقیت، یا مانع موفقیت کسب و کار شود.

 

دلیل ۱: هزینه ها

نرم افزارهای ابری نسبت به مدل های همانندشان، هزینه بسیار کمتری دارند. قیمت نرم افزارهای ابری در وب سایت فروشندگان این نرم افزارها، به وضوح نشان داده شده است. آنها هیچ هزینه اضافی ای دریافت نمی کنند.

هزینه راه اندازی، ارتقا و پشتیبانی مداوم، همه در هزینه های ماهانه مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) گنجانده می شوند.

 

دلیل ۲: مقیاس پذیری

هنگامی که شما یک نرم افزار داخلی برای مرکز تماس ( کال سنتر )  خریداری می کنید، اندازه سخت افزار را با توجه به اندازه فعلی کسب و کارتان، یا اندازه ای که در آینده نزدیک انتظار می رود تعیین می کنید. همانطور که رشد می کنید، باید این موضوع را بازبینی کنید؛ این یعنی یک پروژه IT جدید. در تکنولوژی ابری، بدون نیاز به خرید سخت افزار اضافی، مقیاس پذیری و قدرت محاسباتی بسیار زیادی در دسترس شما است. بدین ترتیب، می توانید روی نیازهای مهم کسب و کارتان تمرکز کنید. در هنگام نیاز به گسترش، این قدرت محاسباتی مستقیما در دسترس شماست.

 

دلیل ۳: انعطاف پذیری

نرم افزارهای ابری، نرم افزارهای خدماتی نیز نامیده می شوند. فروشندگان آنها، بر اساس میزان استفاده در ماه، از شما هزینه دریافت می کنند. مثلا در زمان هایی از سال که حجم تماس ها افزایش می یابد، هزینه استفاده از این نرم افزارها هم افزایش می یابد.

می خواهید هم زمان چند وب سایت راه اندازی کنید؟ می توانید به طور هم زمان و یک پارچه، بدون نیاز به شبکه های پیچیده، از نرم افزارهای ابری استفاده کنید.

 

دلیل ۴: خطرات

سرویس ابری اساسا رابطه بین مشتری و فروشنده را تغییر می دهد. مدل سرویس ماهانه یعنی فروشنده همواره اطمینان حاصل می کند که شما نهایت استفاده را از نرم افزار می برید. در غیر این صورت، رابطه قطع می شود.

به عبارت دیگر، خطر سمت فروشنده است. اگر شما از نرم افزار راضی نباشید، به راحتی می توانید به سراغ یک فروشنده دیگر بروید. این موضوع باعث می شود که فروشنده یک انگیزه قوی داشته باشد و اطمینان حاصل کند شما چیزی که به آن نیاز دارید را دریافت می کنید. همچنین قبل از اینکه ثبت نام کنید، به طور دقیق و صادقانه درباره قابلیت های محصول به شما توضیح می دهد.

 

دلیل ۵: امنیت و قابلیت بازگشت اطلاعات

این یک امتیاز است. زمانی که نرم افزارهای ابری برای اولین بار راه اندازی شدند، همه نگران امنیت اطلاعاتی بودند که در فضای ابری ذخیره می شود. اما در اصل امروزه، مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) هایی که از سرویس ابری استفاده می کنند، بالاترین درجه امنیت اطلاعات را دارند. تکرار این موضوع، به طور قابل توجهی به هزینه های نرم افزاری و سخت افزاری می افزاید.

همچنین، این بدین معناست که شما مسئول حفظ این سیستم و حصول اطمینان از امنیت و پشتیبانی آن هستید.

 

نکته آخر

با استفاده از نرم افزارهای داخلی، اوپراتورهای مرکز تماس ( کال سنتر )  ناچار اند از طریق فایروال شرکت به سیستم وارد شوند. این یک نگرانی امنیتی واقعی است. اما با استفاده از نرم افزارهای ابری، حتی اوپراتورهایی که در خانه کار می کنند هم می توانند با امنیت کامل، و بدون نیاز به نقض فایروال، وارد سیستم شوند.

 

نتیجه

حتما با خواندن این مقاله متوجه شدید که الان زمان استفاده از تکنولوژی ابریست! در اینترنت جستجو کنید و درباره این تکنولوژی اطلاعات بیشتری کسب کنید. ببینید چه روشی برای مرکز تماس ( مرکز ارتباط با مشتریان ) شما مناسب تر است. و وارد عمل شوید!

 

منبع:

CallCentreHelper