شش نکته برای ارتقای سطح کیفیت خدمات مشتریان

۱٫محصول یا خدمات خود را بشناسید
برای ارائه خدمات خوب به مشتریان، شما نیاز دارید بدانید چه چیزی می فروشید، چه داخلی و چه خارجی. مطمئن شوید که می دانید که خدمات یا محصولات شما چطور کار می کنند. از بیشترین سوالات متداولی که مشتریان از شما در مورد محصولاتتان می پرسند، آگاه باشید و بدانید چطور پاسخ هایتان را بیان کنید.

۲٫دوستانه رفتار کنید.
همان طور که می گویند، خدمات مشتریان از یک لبخند آغاز می شود. وقتی شما در یک شرایط رو در رو هستید، یک خوش آمد گویی گرم باید اولین چیزی باشد که مشتری شما وقتی از شما درخواست کمک دارد، می بیند و می شنود. و هرگاه که توسط تلفن خدمات مشتریان را هماهنگ می کنید، اگر یک لبخند در صدای شما حس شود، مطمئن باشید که آماده یک رفتار دوستانه اید.

۳٫تشکر کنید.
قدر دانی به یاد ماندنی است و می تواند به مشتریان شما یاد آوری می کند که چرا از مغازه شما خرید کردند و به اشتراک شرکت شما در آمدند. بسته به نوع تجارتی که دارید، تشکر کردن بعد از هر معامله یکی از آسان ترین راه ها برای شروع یک خدمات رسانی خوب برای مشتریان است.

۴٫به کارکنانتان آموزش دهید.
این بسیار مهم است که مطمئن شوید که تمام کارکنانتان و نه فقط کارمندان ارائه دهنده خدمات مشتریان، راهی که باید به آن روش صحبت کنند، تعامل برقرار کنند، و مشکلات مشتریان را حل کنند را متوجه شده اند.

۵٫قدردانی نشان دهید.
خدمات مشتریان می تواند گاهی همراه عاطفه و احساسات باشد، پس این مهم است که مطمئن شوید که شما و تمام کسانی که خدمات مشتریان را هماهنگ می کنند، همیشه مودب و قدرشناس هستید. هرگز اجازه ندهید که احساسات شخصیتان مانع این آرزوی شما شود که مشتریانتان را شاد در حال راه رفتن ببینید.

۶٫پاسخگو باشید.
شاید هیچ چیز بدتر از پاسخگو نبودن به یک مشتری که درخواست کمک دارد، یا دنبال حل مسئله ای است، یا می خواهد در مورد چیزی که می فروشید بداند، نباشد. این مهم است که به تمام پرس و جو ها به سرعت پاسخ دهید؛ حتی اگر بگویید که شما به مسئله فکر می کنید و پاسخ خواهید داد. پاسخ های کم بهتر از پاسخ ندادن است و مشتری احساس بی توجهی نمی کند.

پیشنهاد تیم مرکز تماس :

CRM , CRM چیست؟,نرم افزار ارتباط با مشتری حامیسان,کیفیت خدمات مشتریان

چطور مرکز تماس از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM ) بهره می برد؟