چند ترفند مفید برای خدمات مشتریان

تک تک مشتریان روی کره خاکی زمانی که با یک کمپانی تعامل دارند، به دنبال تجربه ای باورنکردنی می گردند. اهمیتی ندارد که این مشتریان قصد خرید از این کمپانی را داشته باشند یا این که این تعامل را برای بیان شکایت خود برقرار کرده باشند، در هر صورت تیم خدمات مشتریان باید قادر باشد به خوبی و با دقت به مشکلات این مشتریان رسیدگی کند و این مشکلات را رفع و رجوع کند.
اما سوال اصلی در این است که چگونه این تیم باید با مشتریان تعامل داشته باشد و چگونه باید سعی در رفع مشکلات آن ها کند. در این جا ۲ ترفند مفید برای خدمات مشتریان را که متصدیان شما می توانند از آن ها استفاده کنند بررسی می کنیم و به متصدیان مرکز تماس یاد می دهیم که چگونه به صورت کامل این نیازها را برآورده کنند.

۱٫ زمانی که به مشتری خود تبریک می گویید یا با او صحبت می کنید لبخند بزنید

زمانی که شما می خواهید یک رابطه صمیمانه با مشتری را برقرار کنید، یک لبخند می تواند بزرگترین راه حل برای این کار باشد. یک صورت که همیشه لبخند بر روی آن است همیشه می تواند مشکل گشا، صمیمانه و دعوت کننده باشد. اگر تیم پشتیبانی شما در بخش خدمات مشتریان زیاد لبخند می زند، این شانس را دارید که مشتریان و خریداران شما بیشتر از شما راضی و خشنود باشند.
یک لبخند، دقیقاً در شروع یک مکالمه می تواند شروع یک سناریوی دوستانه با مشتری باشد و حس خیلی خوبی را به او منتقل کند. از این پس، تغییرات عمده ای را مشاهده خواهید کرد و افرادی که در این معامله سهمی داشتند بسیار علاقه مند به ورود به این معامله را پیدا خواهند کرد و در دسترس خواهند بود. فقط در نظر داشته باشید که باید در ابتدای جذب یک خریدار به او به خوبی خوشامد بگویید، زمانی که می دانید احتمال دارد که مشتری به شما و خدمات شما نزدیک شود، باید به او خدمات یا محصولات خود را لبخند معرفی و پیشنهاد کنید. این روش در بسیاری از موارد این صنعت موفق عمل کرده است.

۲٫ از فناوری پشتیبانی برای کمک کردن به مشتریان استفاده کنید

تنها در صورتی می توانید خدمات مشتریان را به صورت دقیق انجام دهید، باید رویکرد انسانی را با فناوری باهم ترکیب کنید. بسیاری از نرم افزارها و ابزارها وجود دارند که تیم شما می تواند برای بالا بردن و بهتر کردن تجربه خریداران یا مشتریان مشتاق از آن ها استفاده کند. شما در خدمات مشتریان می توانید به سادگی از ابزارهای مخصوص پشتیبانی مانند چت لحظه ای (Live Chat) استفاده کنید که قدرت دسترسی به مشتریان از طریق اینترنت را به شما می دهد و تیم پشتیبانی شما می تواند از طریق آن به صورت آنلاین با مشتریان در تعامل باشند و مشکلات آن ها را با عمق بیشتر و به صورت دقیق تری بفهمند و برطرف کنند.
دریایی از قابلیت ها در فناوری های پشتیبانی وجود دارد که می تواند به سرعت نحوه تعامل تیم پشتیبانی با مشتریان را افزایش دهد و روش حل مشکل مشتریان را به روش آسان تر و سریع تر و موثر تری انجام دهند. تیم خدمات مشتریان شما نیاز به ابزار صحیح و مناسبت برای اجرایی کردن برنامه های شما و خوشنود نگه داشتن مشتریان خواهد داشت.

پیشنهاد تیم مرکز تماس:

استراتژی خدمات مشتریان,ترفند مفید برای خدمات مشتریان

استراتژی خدمات مشتریان خود را بهتر کنید