ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدیو مارکتینگ یکی از روش های تبلیغاتی حاکم بر عصر حاضر است، که شرکت های کوچک و بزرگ با کمک گرفتن از آن به شیوه ای جذاب و آموزنده به تبلیغ و نمایش اطلاعات و خدمات خود می پردازند. به این ترتیب که شما می توانید با کمک گرفتن از تصاویر منظور خود را به بقیه افراد منتقل کنید و آن ها را در جریان بگذارید.

در بازاریابی ویدیویی محصولات و خدمات بصورت آنلاین در وبسایت شرکت یا در یکی از سایت های اشتراک گذاری ویدیو مثل یوتیوب یا آپارات منتشر می شود. قابلیت اصلی ویدیو مارکتینگ ارتقاء سطح آگاهی از محصولات یا خدمات قابل ارائه شرکت ها است.

چرا ویدیو مارکتینگ اهمیت دارد؟

تبلیغاتی که اساساً نوشتاری هستند و فقط از چند عکس ساخته شده، علاوه بر اینکه وقت زیادی از بیننده را می گیرند همه چیز را بطور کامل بازگو نمی کند.

این روش چندان موثر و خوشایند نیست. ولی اگر همین اطلاعات از طریق ویدیو منتقل شود وقت کمتری از بیننده گرفته می شود و در بسیاری از موارد پیام اصلی تبلیغ نیز بهتر درک خواهد شد. اگر چه زحمت و زمان زیادی خواهد برد، اما بهتر است وقت بگذارید و یک ویدیو کامل و خوب تهیه کنید.

تصاویر نمایشی برای ایجاد اثری مثبت روی ذهن بیننده شانس بیشتری دارند، چرا که تاثیر تصویر بر روی ذهن نسبت به نوشتار بیشتر است و در طولانی مدت اثر گذارتر است.

*ویدیو مارکتینگ و ارتقاء رنکینگ سئو

اهمیت بازاریابی ویدیویی در این است که وقتی وبسایت شما مورد بازدید افراد مختلف قرار می گیرد رنکینگ وبسایت شما افزایش خواهد یافت و تاثیر این ویدیوها چندین برابر بیشتر از اطلاعات بصورت متنی است.

امروزه با توجه به اینکه گوگل و بینگ هر دو در نتایج جستجوی خود ویدیو ارائه می دهند. از اینرو ویدیو مارکتینگ برای مشاغل بزرگ و کوچک بسیار ارزشمندتر شده است. ویدیوی شما می تواند به سرعت وارد فهرست این دو موتور جستجو شده و در رأس نتایج جستجو قرار گیرد. به این ترتیب ۵۰ برابر شانس وبسایت شما را برای قرار گرفتن در صدر جستجو بالاتر می برد.

ویدیو های منتشر شده در یوتیوب شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان دارند. جای تعجب ندارد چون امروزه یوتیوب پس از گوگل دومین و پرطرفدارترین موتور جستجو دنیا است. به این ترتیب ویدیوهای شما، بک لینک دریافت می کند و با این بک لینک هایی که وبسایت شما دریافت کرده، رنکینگ شما در موتور جستجو بالا می رود.

*جذب بازدیدکنندگان جدید

بازاریابی ویدیویی یکی از موثرترین و موفق ترین شیوه های تبلیغاتی در جذب مشتری برای صفحات شبکه های اجتماعی است. سایت های زیادی برای اشتراک گذاری ویدیو وجود دارد و نکته اصلی و قابل اهمیت تمامی این وبسایت ها اشتراک گذاری رایگان ویدیوها است. هر چقدر ویدیوهای بیشتری آپلود کنید شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مخاطبین دارید.

*ویدیو مارکتینگ؛ تعهدات و خرید

ویدیو مارکتینگ، خیلی جالب، ذهن بازدید کننده را با وبسایت و مطالب آن درگیر می کند. در واقع، بازدیدکنندگان برای صفحاتی که ویدیو منتشر کرده اند در مقایسه با صفحاتی که ویدیو منتشر نکرده اند وقت بیشتری صرف می کنند. همچنین ۸۵ درصد از خریدها بعد از تماشای ویدیو انجام می گیرد.

*ویدیو مارکتینگ و ارتباط با مخاطبین

پس از تماشای ویدیو، کاربران با نام و برند تجاری شما ارتباط برقرار می کنند و بصورت دقیق با نوع خدمات و محصولات شما آشنایی پیدا می کنند. با این کار سود بیش تری نصیب شما خواهد شد و پیشرفت بیشتری می کنید. چرا که مردم ترجیح می دهند از برندی استفاده کنند که با آن آشنا هستند. بازاریابی ویدیویی پل ارتباطی میان چشم انداز شما و فرآیند خرید کاربر است. باید این واقعیت را پذیرفت که احساسات از طریق ویدیو بهتر انتقال داده می شود تا متن.

پیشنهاد تیم محتوا:

بازاریابی ایمیلی,ویدیو مارکتینگ|ویدئو مارکتینگ|بازاریابی ویدئویی|بازاریابی ویدیو|محتوای ویدئویی

منظور از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) چیست؟