نحوه تعامل با مشتریان را در خود بهتر کنید

به جرئت می توان گفت که تعامل با مشتریان و خصوصا رضایت مشتری ، کلیدی ترین عامل موفقیت هر کسب و کار است به طوری که شرکت های موفق دنیا اعتقاد دارند که «مشتری پادشاه است». بنابراین اگر کارمندان شما دارای مهارت های موردنیاز باشند پس شروع خوبی خواهید داشت. اما بازهم باید بتوانند با مشتری به خوبی ارتباط برقرار کنند. در اینجا برخی از ترفندها را مطرح می کنیم که به وسیله آن ها می توانید مطمئن باشید که خدمات مشتریان شما کامل و رضایت بخش است:
از کارمندان و متصدیان خود بخواهید با افرادی که برای دریافت خدمات با آن ها تماس می گیرند، رابطه متواضعانه ای داشته باشند. کارمندان خدمات مشتریان اگر این نکته را به خوبی درک کنند، راحت تر می توانند تعامل با مشتریان ایجاد کنند، و باعث خشنود شدن مشتری از متصدی و در نتیجه کمپانی خواهند شد.
تمرین کنید تا به گوش دهندگان خوبی تبدیل شوید تا به این ترتیب، مشتری حس کند که به حرف او گوش می کنید. در عرصه خدمات مشتریان، برای این که مطمئن شوید مشتریان چه چیزی می گویند و برای اینکه از خواسته آن ها مطمئن شوید، جملات آن ها را مجدداً بگویید تا شفاف سازی صورت گیرد. با گفتن جملاتی مانند “باید این امر شما را ناراحت کرده باشد” یا “حق دارید که نگران باشید” سعی کنید احساس همدردی با مشتریانی داشته باشید که به خدمات مشتریان شما اعتماد کرده اند.
به اشتباهات خود اعتراف کنید، حتی اگر قبل از این که مشتری به آن پی ببرد خودتان به آن پی برده باشید. این کار باعث به وجود آمدن اعتماد بینابین خواهد شد و اعتماد به نفس شما را در ارائه خدمات مشتریان افزایش می دهد. همچنین به وسیله این کار می توانید شرایط را کنترل کنید، مجدداً بر روی مشکل مشتری تمرکز کرده و مشکل را حل کنید.
بعد از رفع مشکل هم تماس را قطع نکنید. مطمئن شوید که مشکل برطرف شده باشد و به خوبی حل شده باشد و از رضایتمندی مشتریان خود نسبت به خدماتتان اطمینان حاصل کنید. ارسال یک ایمیل از طرف مرکز خدمات مشتریان کمپانی، یا حتی یک پرس و جوی ساده برای اطلاع از بازخورد خدمات، راهی عالی برای این است که به مشتری اجازه دهید که در مورد شما اظهار نظر کند.

پیشنهاد تیم مرکز تماس :

کسب و کار,کسب و کار کوچک,تعامل با مشتریان

خدمات مشتریان برای کسب و کارهای کوچک