چگونه خدمات مشتریان بهتری داشته باشیم

۱_ نگرش مثبت خود را نگه دارید

خوش بینی در خدمات مشتریان بسیار حیاتی و مهم است. تیم شما زمانی که با خریداران سروکار دارد، می بایست دارای نگرش بسیار مثبت و روشن باشد. هیچ جایگزینی برای این وجود ندارد و مثبت بودن هیچ جایگزینی ندارد. اگر شما نگرش خود را مثبت نگه دارید و هر روز آن را بهتر از دیروز کنید، آنگاه به راحتی از بحث و جدل ها کناره گیری خواهید کرد. شما می توانید در این زمینه گام هایی را که کمپانی اپل معرفی کرده است، دنبال کنید. اپل دارای چند راهنمای بسیار دقیق برای کارمندان خدمات مشتریان است، که همه آن ها بر این تاکید دارند که کمپانی باید مثبت بماند، دقیقاً مانند برندشان. خیلی مهم است که افراد و کارمندان شما نگرش مثبت داشته باشند و همیشه خدمات خوبی را به مشتریان شما ارائه دهند.

۲_ بر روی تصورات گذشته کار کنید

یک ضرب المثل می گوید: اگر به مشکلات مشتریان خود رسیدگی نکنید، آنگاه فرد دیگری این کار را خواهد کرد.
کار شما در خدمات مشتریان حتی زمانی که مشکل یک مشتری برطرف شد یا یک فروش انجام شد، به اتمام نرسیده است. شما به عنوان قسمتی از تجربه ای که از صحبت با مشتریان کسب کرده اید، آخرین تصورات خود را با این تجربیات مقایسه کنید. اگر شما در آخرین مرحله یا آخرین خط خوب عمل نکرده اید، پس نتوانسته اید به موفقیتی که انتظارش را داشتید برسید؛ بدون در نظر گرفتن این که شما چقدر در این امر تلاش کرده باشید، شما موفق نشده اید.

۳_ در خدمات مشتریان همیشه پاسخگو باشید

دیده شده است که برخی از متصدیان پشتیبانی زمانی که خریدار با یک درخواست، انتقاد یا پیشنهاد صحبت های خود را با آن ها شروع می کنند، آن ها با گرمی و صمیمیت با آن ها صحبت می کنند. در واقع، برخی دیگر از افراد مشتغل در بخش پشتیبانی به حدی بی تجربه و ناکارآمد هستند یا اصلاً آموزش ندیده اند که به خواست خودشان، هیچ توجهی به خریداران نمی کنند.
شما نباید این کار را انجام دهید، مخصوصاً در این دنیای رقابتی که رقبای شما همیشه دنبال فرصتی هستند که مشتریان و خریداران شما را جذب پشتیبانی و خدمات خود کنند. مهم است که همه موارد را بسیار جدی بگیرید و حتماً باید به همه اعتراضات، شکایت ها و پیشنهادها پاسخ دهید. همچنین، سعی کنید که حتماً مدت زمان پاسخگویی خود در خدمات مشتریان را تا جایی که امکان دارد کوتاه کنید. اکثر مشتریان احساس می کنند که بخش پشتیبانی کمپانی ها باید در عرض یک ساعت به ایمیل های آن ها پاسخ دهند.

پیشتهاد تیم بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا

دستیابی به ابزارها و فناوری مناسب در بازاریابی محتوا