وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود، همراه بودن با بهترین شیوه‌های سئو به‌منظور تضمین اینکه محتوای شما بالاترین شانس را برای دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو دارد، امری ضروری‌ست.

یعنی باید در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را می‌بینند و چگونه رتبه‌بندی‌ها را براساس میزان مفید بودن محتوا در خصوص سئوال پرسیده شده در موتور جستجو اولویت‌بندی می‌کنند، کاملا آگاهی داشته باشید.

چگونه می توانید بهترین شیوه‌های سئو را به‌کار ببرید تا محتوایتان کاربرها را به سمت سایت تان جذب کند و در نهایت، همانطور که می خواستید، آنها را به مشتری تبدیل کنید؟ ما بهترین روش ها را برای جای دادن قوانین امروزی سئو در بازاریابی محتوا به شما ارائه می دهیم.

 

برای شروع باید بفهمیم بازاریابی محتوا بر اساس قوانین سئو چیست

واضح است که بازاریابی محتوا به معنای خلق محتوا ی ارگانیک و انتشار آن در وب سایت یا سایر کانال‌های آنلاین به منظور جذب کاربرانی‌ست که در نهایت به مشتری تبدیل می شوند. هنگامی‌که وب سایت تان را برای جستجو بهینه‌سازی می‌کنید، در واقع تضمین می کنید که محتوای شما توسط موتورهای جستجو پیدا می شود، در اولویت‌های بالای صفحات نتایج جستجو قرار می گیرد و توسط گروهی از کاربرها دیده می شود که با احتمال بیشتری پس از یک بار دیدن سایت شرکت تان، به مشتری تبدیل خواهند شد. ممکن است بپرسید “مگر اینطور نیست که در بازاریابی محتوا ، باید کلمات کلیدی خوبی را از پیش در محتوا به کار برد تا موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا کنند؟”

واقعیت این است که بهترین شیوه‌های سئو به سطح پیچیده ای از پختگی رسیده‌اند و از تگ های متا، کلمات کلیدی ساده در کد HTML یا کلمات کلیدی پراکنده در بخش‌های مختلف محتوا فراتر رفته اند. موتورهای جستجو برای فهمیدن اینکه کدام محتوا باید در بالای نتایج جستجو قرار گیرد، از طیفی از تکنیک‌ها بهره می‌برند؛ از جمله: چه تعداد افراد سئوالات مشابهی دارند یا سئوالاتی دارند که به مشابه آنها، در بخشی از محتوا پاسخ داده شده است.

 

شخصیت مخاطبان تان را بشناسید

آیا واقعاً با شخصیت مشتری‌هایی که در تلاش برای جذبشان به محتوای خود هستید، آشنایید؟ این افراد چه سمتی دارند؟ (تصمیم‌گیرنده، اینفلوئنسر، رهبر شرکت) این افراد کجا کار می‌کنند؟ (سر خیابان یا در یک قاره‌ی دیگر) قرار است چه مشکل خاصی را برای آنها حل ‌کنید؟ با دانستن پاسخ این سوال ها، محتوایی خلق می کنید که برای پاسخ به سئوالاتی که مشتریان ایده‌آل تان ممکن است از موتور جستجو بپرسند، بهینه‌سازی شده است.

 

به یاد داشته باشید که در هنگام خلق محتوا ، از زبانی عادی و ساده استفاده کنید

در بیشتر مواقع، فرد به دنبال پاسخی برای یک سوال است. وقتی محتوا خلق می‌کنید، مطمئن شوید پرسش‌های مشخصی را عنوان می‌کنید که بیشتر احتمال دارد توسط مخاطب ایده‌آلتان پرسیده شوند. هرچه کاربران بیشتری، به دلیل اینکه پرسش‌های مفیدی را پاسخ می‌دهید شما را پیدا کنند، محتوایتان در جایگاه بالاتری در نتایج جستجو پدیدار می‌شود، چون موتورهای جستجو محتواها را تا حدی از طریق اینکه «مردم چگونه پس از پرسیدن یک نوع سئوال خاص، محتوای مربوط به آن را مفید تلقی می‌کنند» رتبه‌بندی می‌کنند.

 

ادامه در مقاله بعدی…