آیا تا حالا به این فکر کردهاید که چرا بعضی برندها و مشاغل مشتریان وفاداری دارند که همیشه از آنها خرید یا از خدماتشان استفاده میکنند؟ فقط ماهیت آن برند و یا USP خدماتش/کالایش نیست که باعث ایجاد این تفاوت میشود؛ دلیل این تفاوت کیفیت خدمات مشتریان ارائه شده توسط کارشناسان آن شرکتها است. بله، […]
کار کردن در بخش خدمات مشتریان شغلی با فراز و نشیب است. وضعیت یک مشتری ممکن است این حس را به کارشناس بدهد که کار خوب زیادی برای شرکت و مشتری انجام داده، اما در تماس بعدی ممکن است حس مستاصلی یا بیعرضه بودن را تجربه کند. بنابراین داشتن ویژگیهای مهم خدمات مشتریان را برای […]
مدیریت مرکز تماس (call center) باید مهارتهای لازم برای تیم سازی را داشته باشد و حس همکاری در کار گروهی را در اعضای تیم تقویت کند. زمانی که مدیر تجربه کافی داشته باشد بازدهی کار گروهی نیز به نسبت در بخش مرکز تماس (call center) بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر کارمندان بخش مرکز تماس […]
مرکز تماس (call center) بخش مهمی از کسب و کار است که در برخی موارد نیز به صورت دورکاری انجام می شود و کلیه ارتباطات ورودی و خروجی شرکت با مشتریان برعهده شرکتی دیگر قرار میگیرد. معمولا صاحبان مشاغل کوچک فعالیتهای مربوط به این بخش را به صورت دورکار و به افرادی از شرکتهای مستقر […]
همانطور که در مقاله قبل هم اشاره کردیم، امروزه اکثر شرکتها برای ارائه خدمات مشتریان با کیفیتتر در بخش مرکز تماس (call center) خود و برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان، بخش خدمات مشتریان خود را برون سپاری میکنند. حالا اما در این میان نکاتی وجود دارد که باید قبل از استفاده از خدمات برون سپاری […]
اگر شما یک شرکت با رشد و پیشرفت سریع راهاندازی کرده باشید، حتما در مقطعی نیز به بخش خدمات مشتریان برای پاسخگویی به مشتریان خود نیاز پیدا خواهید کرد. استفاده از خدمات برون سپاری برای شما یک راه حل فوق العاده برای مقابله با همه چالشهای پیش رو است، زیرا با این کار میتوانید در […]
در این مقاله قصد داریم تا در مورد چگونگی بهبود عملکرد در بخش مرکز تماس (call center) راهکارهایی ارائه دهیم، در ادامه با ما همراه باشید. -مشخص کردن هدف برای دستیابی به آن: این موضوع کاملا روشن است زمانی که برای رسیدن به هر چیزی تلاش کنید، همان را به دست میآورید. پس بهتر است […]
استخدام کارشناسهای خوب مرکز تماس (call center) کلید ایجاد یک تجربه مشتری ایدهآل است. اهمیت استخدام یک کارشناس عالی به اندازه داشتن یک نرمافزار خوب در کال سنتر (call center) است. کاندیداها براساس شاخصهای مختلف مانند شخصیت، مهارت، تناسب و انگیزه در طول پروسه استخدام مورد بررسی قرار میگیرند. بدون توجه به لیست پیشنیازها، دانستن اینکه […]
در این مقاله میخواهیم به لیست شاخصهای کلیدی عملکردی (KPI) که باید در کال سنتر (call center) استفاده شوند، بپردازیم. هر شاخص متعادلی باید ویژگیهای زیر را دارا باشد: رضایت مشتری (با چه کیفیتی به مشتریانم خدمترسانی میکنم؟) اثربخشی عملیاتی (عملیاتم با چه کیفیتی انجام میشود؟) ارزش کسبوکارم (فروش کسبوکارم را با چه کیفیتی پشتیبانی میکنم؟) […]
مشتریان زیادی هستند که برای دریافت خدمات، اطلاعات و یا کمک خواستن با بخش خدمات مشتریان یک شرکت تماس میگیرند. از طرفی نیز بسیاری از کارشناسان در بخش مرکز تماس (call center) یک شرکت ممکن است که با یک مشتری فرسنگها دورتر در کشوری دیگر تماس بگیرند تا او را از خدمات و محصولات جدید […]
آیا تا حالا به این فکر کردهاید که چرا بعضی برندها و مشاغل مشتریان وفاداری دارند که همیشه از آنها خرید یا از خدماتشان استفاده میکنند؟ فقط ماهیت آن برند و یا USP خدماتش/کالایش نیست که باعث ایجاد این تفاوت میشود؛ دلیل این تفاوت کیفیت خدمات مشتریان ارائه شده توسط کارشناسان آن شرکتها است. بله، […]
کار کردن در بخش خدمات مشتریان شغلی با فراز و نشیب است. وضعیت یک مشتری ممکن است این حس را به کارشناس بدهد که کار خوب زیادی برای شرکت و مشتری انجام داده، اما در تماس بعدی ممکن است حس مستاصلی یا بیعرضه بودن را تجربه کند. بنابراین داشتن ویژگیهای مهم خدمات مشتریان را برای […]
مدیریت مرکز تماس (call center) باید مهارتهای لازم برای تیم سازی را داشته باشد و حس همکاری در کار گروهی را در اعضای تیم تقویت کند. زمانی که مدیر تجربه کافی داشته باشد بازدهی کار گروهی نیز به نسبت در بخش مرکز تماس (call center) بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر کارمندان بخش مرکز تماس […]
مرکز تماس (call center) بخش مهمی از کسب و کار است که در برخی موارد نیز به صورت دورکاری انجام می شود و کلیه ارتباطات ورودی و خروجی شرکت با مشتریان برعهده شرکتی دیگر قرار میگیرد. معمولا صاحبان مشاغل کوچک فعالیتهای مربوط به این بخش را به صورت دورکار و به افرادی از شرکتهای مستقر […]
همانطور که در مقاله قبل هم اشاره کردیم، امروزه اکثر شرکتها برای ارائه خدمات مشتریان با کیفیتتر در بخش مرکز تماس (call center) خود و برقراری ارتباط موثرتر با مشتریان، بخش خدمات مشتریان خود را برون سپاری میکنند. حالا اما در این میان نکاتی وجود دارد که باید قبل از استفاده از خدمات برون سپاری […]
اگر شما یک شرکت با رشد و پیشرفت سریع راهاندازی کرده باشید، حتما در مقطعی نیز به بخش خدمات مشتریان برای پاسخگویی به مشتریان خود نیاز پیدا خواهید کرد. استفاده از خدمات برون سپاری برای شما یک راه حل فوق العاده برای مقابله با همه چالشهای پیش رو است، زیرا با این کار میتوانید در […]
در این مقاله قصد داریم تا در مورد چگونگی بهبود عملکرد در بخش مرکز تماس (call center) راهکارهایی ارائه دهیم، در ادامه با ما همراه باشید. -مشخص کردن هدف برای دستیابی به آن: این موضوع کاملا روشن است زمانی که برای رسیدن به هر چیزی تلاش کنید، همان را به دست میآورید. پس بهتر است […]
استخدام کارشناسهای خوب مرکز تماس (call center) کلید ایجاد یک تجربه مشتری ایدهآل است. اهمیت استخدام یک کارشناس عالی به اندازه داشتن یک نرمافزار خوب در کال سنتر (call center) است. کاندیداها براساس شاخصهای مختلف مانند شخصیت، مهارت، تناسب و انگیزه در طول پروسه استخدام مورد بررسی قرار میگیرند. بدون توجه به لیست پیشنیازها، دانستن اینکه […]
در این مقاله میخواهیم به لیست شاخصهای کلیدی عملکردی (KPI) که باید در کال سنتر (call center) استفاده شوند، بپردازیم. هر شاخص متعادلی باید ویژگیهای زیر را دارا باشد: رضایت مشتری (با چه کیفیتی به مشتریانم خدمترسانی میکنم؟) اثربخشی عملیاتی (عملیاتم با چه کیفیتی انجام میشود؟) ارزش کسبوکارم (فروش کسبوکارم را با چه کیفیتی پشتیبانی میکنم؟) […]
مشتریان زیادی هستند که برای دریافت خدمات، اطلاعات و یا کمک خواستن با بخش خدمات مشتریان یک شرکت تماس میگیرند. از طرفی نیز بسیاری از کارشناسان در بخش مرکز تماس (call center) یک شرکت ممکن است که با یک مشتری فرسنگها دورتر در کشوری دیگر تماس بگیرند تا او را از خدمات و محصولات جدید […]