«من با رویکرد بازاریابی محتوایی برای موفقیت به چه نقش هایی نیاز دارم؟»

 

با توجه به بخش های مختلف یک برنامه بازاریابی محتوایی موثر، این امری ضروری است که همه افراد درگیر در این کار بدانند که هر کسی مسئول چه کاری است و همه فعالیت های ضروری در استراتژی بازاریابی محتوایی مستند سازی شود.
این پست، در اصل برای پاسخ به سوالات رایج بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک بازاریابی محتوا تهیه و تدوین شده است. اگرچه روندهای موجود، تیم های بازاریابی محتوا محور را ایجاد کرده اند، اما بسیاری از سازمان ها هنوز برای ایجاد و نگهداری فرصت های کسب و کار از تیم های بازاریابی سنتی استفاده می کنند.
تیم های بازاریابی ما برای ایجاد و گسترش مخاطبان بیشتر در کانتنت مارکتینگ ممکن است خوب باشند، اما شاید برای نگهداشتن ما در فضای رقابتی کانتنت مارکتینگ در دهه آینده کمی قدیمی باشند.
از آنجا که اغلب یک ساختار عالی برای سازماندهی بازاریابی محتوا وجود ندارد، دپارتمان های بازاریابی در حال تبدیل شدن به سازمان های انتشاراتی هستند. آن ها با این تبدیل کارکرد، به سمت نقش های کلیدی در کسب و کار حرکت می کنند که در حال حاضر یک بازاریاب باید آن نقش ها را پر کند.
نکته: تصور نکنید که لیست زیر عناوین مشاغل جدید در کانتنت مارکتینگ هستند، در حقیقت، این نقش ها صلاحیت هایی هستند که در یک شرکت تولید محتوا باید در نظر گرفته شوند:

۱ـ مسئول ارشد محتوا

در کانتنت مارکتینگ، این نقش، سفیر محتوای شماست که همچنین به آن داستانگوی سازمان نیز می گویند. این شخص باید مسئول تنظیم مأموریت های بازاریابی محتوایی و تحریریه باشد و همه محتواهای شما را یکپارچه سازد. این فرد برای همه ابزارها (ایمیل، شبکه های اجتماعی، سرچ و غیره) محتوا ایجاد می کند و مسئولیت اوست که مطمئن شود که داستان ها متقن هستند و یک احساس خاص را در مخاطب به وجود می آورند. علاوه بر این، مسئول ارشد محتوا باید بداند که چگونه داستان ها به نتایجی تبدیل شود که مخاطب محتوا را به سمت اهداف کسب و کار و کانتنت مارکتینگ هدایت کند (مانند پیشبرد فروش، ذخیره هزینه ها و یا ایجاد مشتریان وفادار).

۲ـ مدیر ویراستاری

بخشی از این نقش، سازماندهی محتوا (نقش داستانگو) است و بخشی از آن، مدیر پروژه است. مدیر ویراستاری به عنوان نمایند مسئول ارشد محتوا، برنامه های محتوایی را اجرا می کند. در حالی که مسئول ارشد محتوا بر استراتژی تمرکز دارد، کار مدیر ویراستاری اجرا و کار روی دیگر نقش های مجموعه است، برای اینکه کلیت محتواهای تولید شده، به صورتی ملموس تر و قابل دریافت تر باشد (شامل درونمایه محتواها، راهنمایی برای سبک محتواها و برنامه ریزی محتوایی).

۳ـ مسئول ارشد گوش دادن

کار مسئول ارشد، مانند یک کنترل کننده خطوط هوایی برای رسانه های اجتماعی و سایر کانال های محتوایی، «گوش دادن» است. این فرد باید به گروه ها گوش دهد، مکالمات را نگهداری کند و یک تیم مناسب را برای شرکت در مکالمات مناسب (مانند خدمات مشتریان، فروش، بازاریابی و غیره) هدایت نماید. این مکانیزم بازخورد برای محتوای شما ضروری است و از دید مشتریان شما تفاوت ایجاد می کند. مسئول ارشد گوش دادن باید همواره توجه کند که چگونه محتوا دارد در ابزارهای رسانه ای (مانند یک بلاگ) کار می کند و بازخورد آن را به مدیر ویراستاری و مسئول ارشد محتوا ارائه دهد.

۴ـ هدایت کننده مخاطبان

مسئول هدایت کننده مخاطبان باید مسئول کنترل مخاطبان باشد تا مطمئن شود که همه تولید کنندگان محتوا با ویژگی های مخاطبان، انگیزه های درونی آن ها و انتظاراتی که شما می خواهید از خود نشان دهند، آشنا هستند. جهت دهنده مخاطبان همچنین باید مسئول دارایی های اشتراکی (لیست ایمیل مستقیم، لیست ایمیل، شبکه های اجتماعی) باشد. این ها می توانند رشد کنند و با توجه به مأموریت محتوایی شما بخش بندی شوند و یا گسترش یابند. این فرد می تواند ناظر پلتفرم های اتوماسیون های بازاریابی برای سازمان شما باشد.

۵ـ منابع انسانی برای بازاریابی

همانطور که همه کارکنان و ذینفعان یک بخش، زیرمجموعه فرایند بازاریابی هستند، برای بازاریابی ضروری است که با واحد منابع انسانی همکاری تنگاتنگی داشته باشد، تا مطمئن شود که کارکنان نقش های خود را در فرایند بازاریابی فهمیده اند و برای نفوذ کارکنان به مخاطبان بدون پیچیدگی و گیج شدن، به سازمان شما کمک می کنند. بازاریابی و منابع انسانی همپوشانی زیادی با یکدیگر دارند، زیرا همه کارکنان برای بازاریابی مورد آزمایش قرار می گیرند(به طور مثال، از روی عملکرد محتوا).

۶ـ صاحب کانال

هر جایی که محتوای شما پخش می شود(شبکه های اجتماعی، ایمیل، موبایل، چاپ شده، به صورت شخصی و غیره)، صاحب کانال مسئول ایجاد حداکثر بازدهی در این کانال ها است. چه چیزی باعث عملکرد بهتر یک اشتراک گذاری اسلاید می شود؟ چه ایمیلی را باید ارسال کنید و بر اساس چه فراوانی؟ نسبت محتوای مالکیت شده به محتوای ایجاد شده در توییتر چقدر است؟ چه کسی استراتژی و اجرای محتوای مربوط به موبایل را به عهده می گیرد؟ تیم شما برای پاسخ به این سوالات به صاحب کانال نگاه می کنند. این فرد همچنین باید مسئول نظارت بر محتواها برای توزیع باشد.

۷ـ مسئول ارشد تکنولوژی

با توجه به همگرایی بازاریابی و فناوری اطلاعات، شما حداقل یک فرد (یا بیشتر) را در کانتنت مارکتینگ خود نیاز دارید تا بر استفاده صحیح از تکنولوژی در فرایند بازاریابی محتوایی نظارت نماید. این شخص مسئول نگهداشتن شما بر صدر تغییرات روزانه مرتبط با فرایند محتوا است. از تقویم و تایید گرفته تا اتوماسیون بازاریابی، یکپارچه سازی مترجمان آزاد و تکنولوژی های در حال ظهور. اگر شما یک شرکت کوچک هستید، این نقش باید با نقش صاحب کانال ادغام شود. اما در شرکت های بزرگ، این دو نقش باید دو عملکرد جداگانه داشته باشند.

۸ـ روابط تاثیرگذار

نقشی که به عنوان روابط رسانه ها بود، اکنون به عنوان مدیر تأثیر گذاری در کانتنت مارکتینگ تکامل می یابد. مسئولیت های این شخص باید شامل توسعه لیست هدف شما برای نفوذ، نگهداری روابط مستقیم با آن ها و یکپارچه سازی آن ها در فرایند بازاریابی شما در روش های اثرگذاری مختلف باشد.

۹ـ روابط آزاد با نمایندگان

به موازات اینکه تقاضای محتوا در کانتنت مارکتینگ ایجاد می شود و افزایش می یابد، اعتماد شما به افراد مستقل با استعداد و سایر تامین کنندگان محتوا باید افزایش یابد. سازمان ها نیاز دارند شبکه و تیم های محتوای خود را ایجاد کنند و مسئولیت این فرد است که درباره نرخ ها و مسئولیت ها مذاکره کند تا همه افراد تیم شما، زیر نظر برنامه بازاریابی، کار مشخصی داشته باشند.

۱۰ـ مسئول بازگشت به اهداف

این فرد مسئول کسب اطمینان است. کسب اطمینان از اینکه در مسیر اهداف هستید و ارتباط میان آنچه کسب و کار شما باید باشد و آنچه از نظر محتوا دارا هستید. آیا شما یک فرد تحلیلگر در سازمان خود دارید؟ اگر دارید، به آن فرد یک ترفیع بدهید و مطمئن شوید که او اهداف هسته ای بازاریابی محتوایی شما را درک می کند. فردی که در این نقش قرار دارد، بهترین دوست برای مسئول ارشد محتوا است. آری، ما محصول یا خدمات می فروشیم، اما روشی که در آن این کار را انجام می دهیم، سریع تر از تصور ما در حال تغییر است. این بدان معنی است که تمرکز بر محتوا به عنوان دارایی نشان می دهد که دپارتمان بازاریابی شما در حال تکامل است. به کار گیری نقش های فوق به اینکه مطمئن شوید کانتنت مارکتینگ شما در مسیر درست تکامل قرار دارد، کمک می کند. شما فکر می کنید چه نقش های دیگری برای بازاریابی محتوا در آینده پدیدار می شوند؟ به تیم بازاریابی محتوایی خود کمک کنید تا مهارت های خود را بالا ببرند. در خبرنامه CMI عضو شوید و آن ها را نیز تشویق کنید تا در این خبرنامه عضو شوند.

پیشنهاد تیم بازاریابی :

محتوا

سه نوع محتوا که در بازاریابی محتوا باید فوراً انتشار آن ها را متوقف کنید!