از تفکرات محتوایی خود برای اقناع نیازهای مشتریان استفاده کنید

می دانید که بازاریابی محتوا در امر تصمیم گیری مشتری و تحت تاثیر قراردادن او نقش مهمی را بازی می کند، زیرا می تواند به برند شما اعتبار دهد، میزان آگاهی از افراد از این برند را افزایش دهد، و حتی قادر است فروش شما را بیشتر کند و به شما نسبت به رقبای خود برتری ببخشد.
بانک مرکزی GE توانست با استفاده از یک مطالعه سالیانه به این نتیجه برسد که ۸۰ درصد از مشتریان تمایل دارند محصولات خود را با قیمت بیشتر از ۵۰۰ دلار خریداری کنند. آنها این پژوهش را به صورت آنلاین انجام دادند و با استفاده از این نتایج موفق شدند فروش خود را ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل کنند.

این مطالعه همچنین نشان داد که مشتریان به صورت متوسط ۷۹ روز منتظر می مانند و بعد از این مدت تن به خرید یک محصول می دهند. در زمانی که مشتریان در حال جمع آوری اطلاعات برای انجام یک خرید هستند، باید محتوای شما رو به روی آن ها باشد. شما می توانید با استفاده از روش محتوا اطلاعات مفیدی را به آن ها منتقل کنید، و مشتریان را قانع کنید که به برند شما اعتماد کنند و زمانی که وقت خرید محصولات شما توسط مشتریان رسید، با درنظر گرفتن محتوای خوبی که به آن ها ارائه داده اید، پس شما گزینه اول در ذهن مشتریان خواهید بود.

برای این که محتوای شما با عناوینی که مردم به دنبال آن هستند مطابقت داشته باشد، باید حتماً برای خودتان یک پژوهش انجام دهید، و از ابزارهای کلیدواژه و سایت های اجتماعی برای یادگیری بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود استفاده کنید. تفکر محتوا باید با روش هایی مانند روش های زیر مطابقت داشته باشد:

– پژوهش کلیدواژه، با استفاده از یک ابزار موتور جستجو مانند Google AdWords، یا Bing Keyword Research می توانید این کار را انجام دهید.
– به دنبال سایت های پرسش و پاسخ بگردید، سایت هایی مانند Quora و Yahoo Answers برای دیدن سوالاتی که مردم در مورد صنعت و کار شما می پرسند بسیار مفید هستند.
– استفاده از ابزار Open Site Explorer، با استفاده از این ابزار می توانید تمامی محتواهای موفق متعلق به رقبای خود را مشاهده کنید و ببینید که چه سایت هایی به آن ها لینک داده اند.
– شما می توانید همچنین فراتر از پژوهش آنلاین نیز گام بردارید و موضوعاتی را که مشتریان شما دوست دارند مطالعه کنند، شناسایی کنید. علاوه بر این که باید در فضاهای مجازی وارد پروفایل مشتریان شوید و ببینید که درمورد    چه چیزهایی بیشتر کنجکاو هستند و استفاده از ابزارهای جستجو، باید از دانش تفکر محتوای کارمندان خود نیز استفاده کنید.
– از کارمندان خود بپرسید که مشتریان هر روزه چه سوال هایی را از آن ها می پرسند. هر فردی را در سازمان، از اعضای پشتیانی مشتریان گرفته تا متصدیان فروش، که تمایل به صحبت کردن در مورد ایده خود دارد آزاد بگذارید و به حرف او گوش کنید.
– با تحلیلگر بازار خود صحبت کنید تا بتوانید از اطلاعات مربوط به پرس و جو و کمپانی های دیگر مطلع شوید، و بدانید که مشتریان شما بیشتر در مورد چه چیزهایی نگران هستند.
– از طریق یک قابلیت چت بر روی وب سایت خود به دنبال اطلاعات بگردید. شاید اطلاعات طلایی را بتوانید از این طریق کسب کنید.

پیشنهاد تیم محتوا :

انواع بازاریابی محتوا,بازاریابی محتوایی ،محتوای با کیفیت برای مخاطب

۸ نوع از انواع بازاریابی محتوا که کارایی دارند