برای اینکه بتوانید از طریق بازاریابی محتوا سرمایه جذب کنید، باید مخاطب را شیفته خودتان کنید.

متاسفانه، بسیاری از افرادی که بازاریابی محتوا انجام می دهند نمی دانند برنامه هایشان چقدر تاثیر گذار هستند. دلیل این مساله این است که بسیاری از آنها ناخودآگاه تدابیری می اندیشند که باعث می شود رابطه ای که با مخاطب دارند از بین برود. در ادامه، مواردی که منجر به این قطع رابطه می شوند و راه حل آنها را برای شما توضیح می دهیم:

 

  1. اگر برای خودتان بنویسید، نه برای مخاطب:

هدف بازاریابی محتوا این است که برای مخاطب محتوای مناسب و با ارزش فراهم آورید و با او ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل، محتوا باید مخاطب محور و مفید باشد. ممکن است شما به عنوان یک برند وسوسه شوید بیشتر روی موضوعاتی تمرکز کنید که برای خودتان جالب اند، اما ممکن است این موضوعات برای مخاطبانتان جذاب نباشند.

 

  1. اگر بیش از حد برای فروش تلاش کنید:

مردم باهوش هستند و به خوبی متوجه عدم اعتبار و صحت محتوا می شوند. اگر در محتوا بیش از حد بر “فروش” کالا یا خدمات تاکید کنید، به راحتی مخاطبانتان را از دست می دهید. این کار عدم صراحت شما را نشان می دهد و مخاطب تصور می کند شما برندی هستید که صرفا می خواهید بفروشید! طبیعتا این موضوع باعث نمی شود رابطه میان شما و مخاطب قوی تر شود.

 

  1. اگر در تولید محتوا بیش از حد ” سئو ” را رعایت کنید:

اگرچه رعایت سئو در کانتنت مارکتینگ امری مهم است، افراط در آن باعث می شود دچار دردسر شوید. استفاده بیش از حد از تاکتیک های سئو ، باعث می شود محتوا در نظر مخاطب غیرطبیعی و بی کیفیت باشد. این مشکل بسیار شایع است اما خوشبختانه می توان از آن جلوگیری کرد.

 

  1. اگر تصور کنید تولید محتوای بیشتر مساوی‌ست با نتیجه گیری بهتر:

بسیاری از بازاریابان محتوا تصور می کنند اگر محتوای بیشتری تولید کنند و از رقیب جلو بزنند، به نتایج بهتری می رسند. این موضوع کاملا اشتباه است. الگوریتم پاندا و پنگوئن گوگل به ما ثابت می کند که کیفیت محتوا از هر چیز دیگری مهم تر است. حقیقتا تولید محتوای بیشتر راه درستی نیست. زیرا:

  • اولا، اطلاعات بیش از حد برای مخاطب خسته کننده است.
  • دوما، فعالیت بیش از حد باعث می شود سطح کیفیت محتوایتان شدیدا پایین بیاید.

 

نتیجه

بازاریابی محتوایی یک هنر است؛ هنر تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و ترغیب او به مشارکت. احتمال لغزش در این مسیر زیاد است، در نتیجه باید بدانید چگونه با مخاطب رابطه برقرار کنید که این رابطه تحت هیچ شرایطی از بین نرود.